L'estiu és eixa gran estació que ens permet relaxar- nos, desconectar i gaudir de totes les activitats que no més és poden fer a l'estiu.
Estem acostumats a tindre i demanar deures per a l'estiu, sovint per la por que com a pares manifesteu de que dos mesos d'estiu puguin fer que se'ls oblide tot l'aprés.
Deures noi vos donaré perquè vull que juguen, descansen, practiquen activitats al aire lliure i puguin fer a l'estiu tot allò que al llarg de l'any no podem fer.
Però sí que vos done algunes orientacions de jocs de parla que ens ajuden a estimular el seu llenguatge i són un ratet de comunicació en família .
Fent activitats d'aquest tipus i d'altres, no cal fer cap deure més.
A GAUDIR DE L'ESTIU.!!!!
COM
PODEM AJUDAR
ALS NOSTRES FILLS I FILLES DURANT LESVACANCES
D'ESTIU?
Arriba
l'estiu i tenim per endavant dos llargs mesos de vacances. Sovint les
famílies em demaneu faeneta per a realitzar amb els vostres fills i
filles durant aquest llarg parèntesi estival davant la por de que “
obliden tot l' aprés “. El més important és que gaudisquen de
l'estiu amb les activitats pròpies .
Però
com hi ha temps per tot, i sempre vos dic que la parla es troba en
tots els àmbits de la vida i que no cal fer quaderns ni gastar
diners per a practicar-la , ací teniu algunes recomanacions:
La
llista de la compra o d'altres tipus:
ho fem de forma oral i també ho podem escriure per tal de corregir
en escriptura errors articulatoris i per tal de ajudar a aquells que
vos trobeu en l'aprenentatge lecto- escriptor. Així
podem fer:
-Llistats
de coses que ens hem d'emportar a un viatge o a una excursió.
-Recull
de receptes de cuina.
-I
qualsevol altre tipus de llistes.
Notes
(per avisar, per recordar, per contra...) oral i escrit.
-Fer
comandes de forma oral: avisar de que el sopar és a la taula,
demanar tot sol a la botiga, donar algú recadet a casa per part
d'altre membre ( ves per favor a dir – li a la mare .... )
-Escriure
cartes, correus electrònics o postals a algú que viu lluny.
-Escriure
amb l'ordinador.
-Escriure
peus de foto a l'àlbum personal explicant la història que hi ha
darrera cadascuna.
-Fer
un diari d'estiu on es poden anar apuntant els fets més importants
de les vacances.
Després
entrem en conversa d'allò que ha estat escrivint.
Relacionat
amb la lectura:
-Llegir
contes amb companyia d'un adult.
-Compartir
contes (llegir una pàgina cadascun...)
-Triar
contes adequats al seu nivell i als seus gustos i interessos.
-Anar
amb ells a comprar contes, triar-los junts, anar a la biblioteca.
-Intentar
llegir i escriure nombres grans que surtin a la premsa o altres
llocs. Aprofitar el moments quotidians per a llegir: el calendari,
els cartells de les botigues, la llista de la compra...).
-Entrar
en conversa darrere la lectura.
-Inventar
titelles a partir d'un dibuix i representar amb elles el conte.
-Jugar
a fer com si fórem un determinat personatge.
Relacionat
amb el joc:
-Jugar
a diferents jocs adequats al seu nivell (joc de cartes, de lògica...)
-Treballar
diferents aspectes dels jocs( saber guanyar i perdre, saber esperar
torn, no fer trampes, ...)
-Realitzar
activitats quotidianes en les que tinga un rol o una tasca de
responsabilitat
-També
podeu consultar el blog de l'aula on hi haurà jocs i activitats
per a realitzar.
I
recordeu:
L'ESTIU ÉS EL MILLOR TEMPS PER SOMIAR SOMNIS ALEGRES
I SOMRIURE MOLT.
Cristina García Rochera ( Logopeda )
No hay comentarios:
Publicar un comentario